TVminnen


SATC - Märkeskläderna

Det sista ämnet jag tänker ta upp den här temaveckan är självklart; märkeskläderna. För vad vore Sex and the City utan alla dessa kända och framför allt dyra märkeskläder?! Vivienne Westwood, Gucci, Dior, Prada, Fendi, Dolce&Gabbanda och en massa andra exklusiva märken. Tänk vad mycket reklam alla dessa märken har lyckats göra i Sex and the City. Varje tjej har någon accesoar de gillar extra mycket. För Carrie är det utan tvekan alla dessa skor som hon nästan kan simma i, för Samantha är det väskor som hon mer eller mindre gör olagliga saker för att lyckas få, för Charlotte är det mycket vackra smycken och för Miranda känns det som det är en hel del skärp. Rätta mig om ni tycker något helt annat men jag har svårt att tro att man som äkta SATC-fan kan förneka Carries stora skomani.
Jag har aldrig varit tjejen i skolan som följt de aktuella klädkoderna, för mig har det varit som osynligt. Men däremot så har jag alltid blivit väldigt påverkad av hur människor i olika TV-program har klätt sig. Jag tror inte att jag hade kunnat nästan ett enda världskänt klädsesmärke om det inte vore för Sex and the City. Om det är en fördel eller nackdel vet jag inte riktigt för så billigt med Gucciparfym är det ju inte.
2012-11-30 @ 06:00:00 Temavecka - Sex and the City Permalink


Kommentarer
Postat av: anna

Jag har fått upp ögonen för märkeskläder genom satc. Ska jag gifta mig så ska jag ha en vera wang klänning:-)

Svar: Haha, det är bra! ;)
Kontakt: tvminnen@gmail.com

2012-11-30 @ 10:19:03
URL: http://heltenklaanna.blogg.se

Kul att du har kommit till min kommentarssida. Det är fritt fram att skicka iväg en snäll eller osnäll kommentar om inlägget, eller låt bli om du så känner för det. Vill du fråga något som inte har med detta inlägg att göra så kan du ställa din fråga i den lilla blå frågelådan som finns direkt efter menyn på denna sida. Annars går det även bra att maila på adressen:
tvminnen@gmail.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg info?

E-postadress: (publiceras ej)

Webbsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0